dinsdag 8 september 2009

Microgolven in brand?


Om van geluk naar ongeluk over te gaan, mijn volgend blog : ‘Micro in brand?’. En dus geen geweldige vakantieherinnering.


Het was de eerste week van de vakantie en mijn ouders gaven mij de zware taak om de aardappelen in de microgolven te zetten. Een alledaagse taak, die voor mij een zeer onverwachts einde kende.


De aardappeltjes stonden nog geen vijf minuten te koken, toen de microgolven al rare geluiden aan het maken was. Maar de tv stond op en ik had nog geen zin om uit de zetel te komen! Plots hoorde ik en mijn moeder een knal en stonden we binnen de minuuut in de keuken. Voor ons , zagen we een grote , grijze rookwolk die uit de microgolven kwam.


In alle paniek drukte mama de stopknop in, maar verder wisten we niet wat te doen of hoe groot de schade was. De rook bleef maar komen en de enige oplossing dat we toen nog hadden was mijn nonkel bellen. Hij is een brandweerman geweest en woont over ons! Toen hij nog geen vijf minuten binnen was , moest hij al lachen! Bleek al onze drukte om een kortsluiting te gaan.


Een nieuwe microgolven en een nieuwe titel : ‘Kortsluiting!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten