dinsdag 8 september 2009

Speelstraat

Zoals alle klassiekers beginnen, was het een mooie, zonnige dag in augustus. De mensen van mijn straat hadden mij en mijn oudste zus gevraagd om voor kinderanimatie in de straat te zorgen. Na wat dagen brainstormen, ging de speelstraat van start!


Samen met Jhana organiseerde ik waterspelletjes, balspelen en dergelijke. Mijn zus had enkele attracties gevonden, maar al snel werd het duidelijk dat de mijne het meest in de smaak viel bij de kinderen. Een gigantisch waterparadijs was gecreƫerd door mij. Iedereen wou toch op zijn minst 1 keer op de waterbaan glijden in de tuin.


Uiteindelijk was het ons idee om de speelstraat te sluiten om zeventien uur s’ avonds, maar het was al achttien uur voorbij toen mijn kindertuin voor 2 tot 12 jarige een transformatie had gekend tot een tuin voor volwassen met een jonge geest. Ouders gleden over de waterbaan, kinderen aan het spelen … Het zou jammer geweest zijn om zo een avond verloren te laten gaan. Dus besliste de ouders om er de nodige hapjes, drankjes en zelfs feestversiering bij te halen.

Zo eindigde een dag voor kindjes in een heus straatfeest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten